Begin van de vakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Hermans - WaarBenJij.nu Begin van de vakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Hermans - WaarBenJij.nu

Begin van de vakantie

Door: Tommy en Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 April 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Maandag was de laatste stageweek dan aangebroken. Ondanks dat we die week maar met zijn drieën waren, is hij rustig verlopen. Vrijdagochtend zijn Wil en ik om 4 uur ’s ochtends op weg gegaan richting Brisbane. Onze eerste stop was in Toowoomba bij het Picknickpoint, vanuit daar heb je een prachtig uitzicht over de stad. Helaas voor ons was het zo mistig door al het vocht van de regen die de dagen ervoor gevallen was, dat we niet verder dan 20 meter konden kijken. Na daar wat gegeten en gedronken te hebben zijn we door gereden richting Warwick. Daar zit een varkensboer gevestigd waar Wil bevriend mee is. Ik heb een rondleiding gekregen door het bedrijf, daar worden 300 zeugen en de nakomelingen gehouden. Op het bedrijf worden twee zuiver ras lijnen gehouden, Large White en Landras. Na de rondleiding over dit mooie bedrijf hebben we nog wat lekker gekregen, gemaakt door de vrouw van de ondernemer.

Om 1 uur ’s middags heb ik op het vliegveld van Brisbane afscheid genomen van Wil. Ik wil Wil en zijn kinderen nogmaals bedanken voor de geweldige tijd!

Om 6 uur was het dan eindelijk zo ver, samen met Karlijn stonden we onze mannen op te wachten om die na zes weken in de armen te vliegen!!! Helaas stonden we bij het verkeerde aankomstplek, maar dat maakte het moment niet minder mooi! Na een heerlijk diner bij de mac zijn we richting het hotel gegaan om daar nog gezellig wat te drinken. De volgende dag zijn we naar de Sydney Show gegaan, dit is een soort van grote kermis met attracties, veekeuringen, stands met allerlei soorten producten en verschillende soorten shows. Er was ontzettend veel te zien, dus daar hebben we onze dag volgemaakt.

De volgende dag zijn we al op tijd opgestaan voor een bustoer richting de Blue Mountains. ’s Ochtends hebben we eerst een wandeling aan de rand van de bergen gehad van ruim twee uur. Daar hebben een prachtige waterval en vanuit de uitkijkpunten hadden we mooi uitzicht over de Blue Mountains. Het was een ontzettend zware tocht, maar zeker de moeite waard! Na de lunch hadden we weer energie voor de tweede wandeling, gelukkig was deze lang niet zo zwaar als de eerste. We hebben daar door het regenwoud gelopen dat op de rand van bergen groeide, met uitzicht op de Three Sisters. We hebben op de manier van de Aboriginals leren communiceren door middel van echoooooo. Aan het einde van de wandeling hoefden we gelukkig niet helemaal meer naar boven te lopen, maar konden we met de railway terug naar boven. Dit was een soort van treintje die aan een kabel bijna stijl naar boven getrokken wordt. Om half vier werden we afgezet bij ons verblijf in de Blue Mountains.

Vanochtend zijn we na het ontbijt er weer opuit getrokken voor een wandeling. Met de nodige spierpijn hebben we de Prince Henry Cliff walk getrotseerd. Ook dit was weer een mooie wandeling met prachtige uitzichten over de Blue Mountains. Helaas was het weer iets minder mooi dan gisteren en hebben we de wandeling niet helemaal af kunnen maken. Na de lunch en een uurtje bankhangen zijn we opgehaald door de bus om weer terug te keren naar Sydney.

Morgenochtend gaan we nog een paar uur Sydney verkennen en daarna gaan we aan reis richting Cairns beginnen.

Groetjes vanuit Australië,

Tommy en Sanne

• 07 April 2015 - 10:17

Dre Aarts:

Ik vindt het knap om z;n reisverslag te maken.
    Groetjes Dre en Riet.

• 10 April 2015 - 14:11

Sanne Hermans:

Dankjewel Dre en Riet! Leuk om van jullie een reactie te krijgen!
    Groetjes Sanne en Tommy